جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دومین سقوط آزاد سعید ضروری از ارتفاع 4 کیلومتری

سعید ضروری

دومین سقوط آزاد سعید ضروری از ارتفاع 4 کیلومتری

تصویر قالب جامعه از افراد دارای معلولیت، بی‌تحرکی و سکون است که با واقعیت‌های موجود همخوانی ندارد. افراد دارای معلولیت، با وجود نامناسب بودن محیط، با تلاشی مضاعف در جامعه حاضر می‌شوند.
 وقتی حضور عادی در جامعه با موانع بی‌شماری همراه می‌شود، تصور انجام فعالیت‌های پرهیجان و ماجراجویانه توسط افراد دارای معلولیت دور از انتظار است. در این میان، سعید ضروری، با عبور از موانع موجود در حوزه فعالیت‌های ماجراجویانه کارهای عجیب و باورنکردنی‌ای را انجام داده است. سعید با داشتن معلولیت جسمی-حرکتی بسیار شدید، علاوه بر تجربه پرواز با انواع وسایل پرنده و غواصی در نقاط مختلف کشور و به گفته خودش با وجود ترس از ارتفاع، دو بار پرش از ارتفاع 13 هزار پایی را تجربه کرده است.
او در آخرین ماجراجویی‌اش که باهدف الهام‌بخشی به افراد جامعه، به‌ویژه افراد دارای معلولیت انجام داد، با کمک قهرمان سقوط آزاد دنیا، از ارتفاع چهار کیلومتری به پایین پرید. در سقوط آزاد که در دسته ورزش‌های هوایی و «اکستریم اسپرت» قرار می‌گیرد، افراد از ارتفاع استاندارد 13هزار پایی در ابتدا بدون باز کردن چتر و با سرعت زیاد (بیش از 220 کیلومتر در ساعت) سقوط می‌کنند و پس از رسیدن به ارتفاع مناسب، چتر خود را باز کرده و سپس در منطقه از پیش تعیین‌شده فرود می‌آیند.
سعید ضروری که در عرصه ماجراجویی با وجود معلولیت پیشگام به‌حساب می‌آید، به روابط عمومی مجتمع رعد می‌گوید: « افراد زیادی را دیده‌ام که بعد از معلولیت، به دلایل مختلف از خانه بیرون نمی‌آیند و به‌تدریج منزوی می‌شوند. همیشه به این فکر می‌کردم چه طور ممکن است انگیزه پیدا کنند و حصار ناامیدی‌ها و نمی‌توانم‌ها را بشکنند؟ بعد فکر کردم چرا خودم دست‌به‌کار نشوم و کاری انجام ندهم؟ شاید بتوانم تأثیری حتی خیلی کوچک بروی کسی بگذارم! پس از منطقه امن و آسوده‌ام بیرون آمدم، نه فقط برای این‌که لذت شخصی ببرم، بلکه خواستم الگوی واقعی باشم برای همه کسانی که باور ندارند می‌شود معلولیت داشت و سفر رفت، که باور ندارند می‌شود با معلولیت ماجراجو بود و خطر کرد.
او که روزنامه‌نگار و مترجم هم هست اضافه می‌کند: می‌خواهم به همه کسانی که شرایطی شبیه من دارند و حتی کسانی که شبیه من نیستند انگیزه بدهم، برای لحظه‌ای فکر کردن به این‌که زندگی نعمت بزرگی است و چه خوشبخت خواهیم بود اگر وقتی از موهبت زندگی برخورداریم، باوجود خیلی از محدودیت‌ها آن را کشف کنیم. ضروری می‌گوید: حالا دیگر این کلمه‌ها برای‌ام شعار نیستند، بلکه زندگی هر روز من هستند. من باور دارم که همه ما می‌توانیم کارهای بزرگ‌تری را انجام دهیم و آدم‌های بیشتری را به سمت داشتن زندگی بهتر سوق بدهیم.
این ماجراجوی جوان در انتها می‌گوید: امیدوارم یک روز همه آرزوی‌های‌مان را ببینیم که جلوی روی‌مان هستند، عین واقعیت. واقعیتی که یک روز خیال و تصور بودند».
سعید ضروری عماد مظلومیان
سعید ضروری عماد مظلومیان
در این پرش که با کمک «دیوید لودویک جونیر»، قهرمان سقوط آزاد دنیا و همراهی عماد مظلومیان، شهرام تمیمی و سارا ساعتچی انجام شد،سعید ضروری توانست برای بار دوم، با وجود معلولیت شدید، سقوط آزاد از هواپیما را تجربه کند و به افراد جامعه نشان دهد که اگر اراده کنیم، هر کاری انجام‌شدنی است. او ضمن تشکر از افراد بسیاری که همراه وی بودند تا با انجام این کار، این باور جمعی را محقق کنند و الهام بخش باشند.
سعید ضروری عماد مظلومیان
سعید ضروری عماد مظلومیان
سعید ضروری عماد مظلومیان
سعید ضروری عماد مظلومیان

برای تماشای کلیپ سقوط آزاد سعید ضروری کلیک کنید

آخرین مطالب

Skip to content