جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آن روی زندگی در جزایر خصوصی و لوکس

میکامال کیش

زندگی در جزایر خصوصی

برای افرادی که خود خالق لحظات ناب زندگی هستند بودن در جزیره‌ای زیبا در میان دریای نیلی‌رنگ و بی‌انتها انتخابی هیجان‌انگیز و متفاوت است. لمس نسیم خنک دریا در ساحل این بهشت‌های روی زمین که شما و بهترین‌هایی که دارید تنها ساکنان آن است آرزویی محال نیست. در اقیانوس آرام و در بسیاری از مناطق دیگری از دنیا که جزایرش سرشار از زیبایی است و صخره‌های خیره‌کننده مرجانی ساحل آن را احاطه کرده‌اند، ثروتمندان روی دیگری از زندگی را تجربه می‌کنند. زندگی در جزایر گرمسیری با گونه‌های متنوع جانوران دریایی و پرنده‌های رنگارنگ تجربه بی‌نظیری است که موردتوجه میلیونرهای زیادی از سراسر دنیا قرار می‌گیرد. دیواره مرجانی بزرگ واقع در کوئینزلند استرالیا، صخره‌های مرجانی بلیز، مجمع‌الجزایر فیجی و مالدیو ازجمله بهشت‌های روی زمین هستند که با داشتن جزایر متعدد و پراکنده مقصد بسیاری از گردشگران ماجراجویی است که ماندن در خانه‌های و هتل‌های دریایی این مناطق را باوجود امکانات بالا نمی‌پسندند و به دنبال داشتن آزادی بیشتر و حس مالکیت یک جزیره خصوصی در اقیانوسی نیلی‌رنگ هستند.

جزایری برای خرید یا اجاره

درصورتی‌که بودن در میان سایر گردشگران پرهیاهو برای شما جذابیتی ندارد و ترجیح می‌دهید اقامت در جزیره‌ای گرمسیری و پوشیده از درختان سرسبز با ساحلی اختصاصی را تجربه کنید این امکان مدت‌هاست فراهم شده است و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید انتخاب‌های متعدد و فوق‌العاده‌ای خواهید داشت. وب‌سایت‌هایی در این زمینه وجود دارند که لیست بلند بالایی از جزایری زیبا با امکانات مختلف را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند تا بر اساس آنچه در رؤیاها و آرزوهای خود دیده‌اند بهشتی را برای اقامت کوتاه‌مدت یا بلندمدت و شاید هم برای همیشه انتخاب کنند. برای افرادی که به فکر خوش‌گذرانی‌های کوتاه‌مدت هستند اجاره یک جزیره زیبا انتخاب مناسبی می‌تواند باشد. اگر تابه‌حال به فکر اجاره یک جزیره نیفتاده‌اید و تصویری از بهشتی که منتظر شماست ندارید به وب‌سایت‌های مخصوص این کار مراجعه کنید تا بتوانید حداقل سفری مجازی به این جزایر رؤیایی را به‌صورت رایگان انجام دهید و با کسب اطلاعات لازم در رابطه با امکانات و مشخصات هر جزیره انتخاب هیجان‌انگیزی را ثبت کنید. با انتخاب منطقه و ناحیه موردنظر، فهرستی از جزایر کوچک و بزرگ در دسترس قرار می‌گیرد که تصاویری خیره‌کننده‌ای از ساختمان‌های لوکس در میان درختان و آبی نیلگون دریا اشتیاق شما را برای داشتن سفری حتی یک‌ شب به این مناطق را دوچندان می‌کند. امکانات رفاهی در این جزایر بسیار بالاست و از نظر مساحت این جزیره‌ها گاهی به‌اندازه مساحت یک یا دو ساختمان مسکونی هستند و یا بسیار بزرگ هستند و گونه‌های متنوع جانوران و پرندگان هم در آن وجود دارند و شما تنها نخواهید بود. انتخاب با شماست و می‌توانید لذت استراحت در خانه‌ای مدرن و زیبا درست در چند متری دریا را تجربه کنید و یا در جزیره‌ای بزرگ در میان انبوه گیاهان استوایی غرق در زیبایی‌های بی‌انتهایش شوید.

قیمت‌ها

عوامل مختلفی بر روی قیمت اجاره و یا فروش یک جزیره مؤثر هستند. نوع آب‌وهوا و اقلیم منطقه، امکانات رفاهی و خدماتی در جزیره، هنر و معماری استفاده‌شده در ساختمان‌ها، دسترس‌پذیری و نزدیک بودن به سواحل سایر کشورها ازجمله مواردی است که قیمت نهایی یک جزیره را تعیین می‌کنند. برای مثال در دریای کارائیب هزینه یک‌شب اقامت در جزیره‌ها بین 1000 تا 100 هزار دلار است که ممکن است فقط برای یک ساختمان مسکونی و یا اجاره کل جزیره باشد. در صورت امکان می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید تنها در یکی از خانه‌های مجلل جزیره اقامت داشته باشید و یا اینکه قصددارید کل جزیره را در اجاره کرده و همراه مهمانان خود بدون مزاحم به جشن و پای‌کوبی بپردازید. در برخی جزیره‌ها این امکان وجود دارد که خدمات موردنیاز توسط مجموعه‌ای از افراد به مهمانان جزیره ارائه شود. گران‌ترین جزیره دنیا باقیمت 500 میلیون دلار لانائی نام دارد که توسط لاری الیسون خریدار شده است. این جزیره ششمین جزیره بزرگ در هاوایی است و سرمایه‌گذاری خوبی در بخش گردشگری در این جزیره بزرگ صورت گرفته است. در زمان خرید این جزیره در سال 2012 ارزش دارایی الیسون 40 میلیارد دلار بوده است و او درزمینهٔ نرم‌افزارهای پایگاه داده و فناوری‌های کامپیوتری فعالیت‌های چشمگیری دارد و در همین راستا بنیان‌گذار شرکت اوراکل بوده و ثروت قابل‌توجهی را جمع‌آوری کرده است. بر اساس قیمت‌گذاری جدید این جزیره قیمتی معادل 600 میلیون دلار پیدا کرده است و یکی از قطب‌های گردشگری در هاوایی شده است.

دیوید کاپرفیلد جزیره معروفش را باقیمت 56 میلیون دلار در سال 2006 خریداری کرده است و علاوه بر استفاده شخصی اجاره هم داده می­شود و قیمت یک‌شب اقامت در این جزیره بانام Musha Cay برابر است با 39 هزار دلار به ازای هر شب و حداقل باید برای 4 شب رزرو شود و حداکثر 12 نفر می‌توانند به‌عنوان مهمان در این جزیره­ی گران‌قیمت حضورداشته باشند. در جزیره موشا هر آنچه برای اقامتی اشرافی نیاز باشد از پیش تدارک دیده شده است و افراد می‌توانند با پرداخت هزینه اجاره حداقل 4 شب از امکاناتی مانند زمین تنیس، استخرهای شنا اختصاصی، سواحل اختصاصی، نوشیدنی‌ها و غذاهای بسیار متنوع از سراسر دنیا در خانه‌هایی که طراحی رمانتیک و ویژه‌ای که دارند را در اختیار بگیرند و تمام این موارد قادرند به دلیل زیبایی خیره‌کننده‌ای که دارند نفس‌های شما و مهمانانتان را در سینه حبس کنند. برخی افراد ثروتمند در زمان‌هایی که خود ساکن این جزیره­ها نیستند آن را به دیگر افرادی که می‌توانند اجاره‌بهای آن را پرداخت کنند اجاره می‌دهند و عموماً مالکان آن‌ها افرادی سرشناس و مشهور هستند که در برخی موارد جزیره‌های غیرمسکونی را قبل از نابودی توسط بومی ها به جزیره‌هایی فوق‌العاده لوکس و مجلل تبدیل می‌کنند.

جزیره‌های افراد مشهور

مالکان این جزیره‌های زیبا افراد ثروتمند و مشهوری هستند که با سرمایه‌گذاری در این بهشت‌های روی زمین و ساخت اقامتگاه‌های لوکس اهداف اقتصادی جدی را دنبال می‌کنند و در کنار استفاده شخصی درامدهای چند صد هزار دلاری را از این مناطق کسب می‌کنند. در میان این مالکان مشهور، لئوناردو دی­کاپریو بازیگر و فعال محیط زیستی هم وجود دارد که در سواحل بلیز جزیره‌ای Blackadore Cay را در سال 2005 خریداری کرده است. برای رسیدن به این جزیره نواری شکل با قایق 15 دقیقه از نزدیک‌ترین شهر به نام سان پدرو باید در میان زیبای خیره‌کننده دریای این منطقه حرکت کرد و با داشتن 42 هکتار مساحت امکانات خاصی در حال حاضر در آن وجود ندارد و تا سال 2018 باید منتظر ماند تا هر آنچه برای یک تفریح لوکس موردنیاز است مانند استخرها و خانه‌های رؤیایی بر روی آن ساخته خواهد شود. پیش‌ازاین درختان موجود بر روی آن‌هم به دلیل تخریب افراد بومی در آستانه نابودی قرار داشته‌اند که در سال‌های اخیر احیا شده‌اند و ذخایر ماهی‌های زیبای این سواحل هم به دلیل صید بیش‌ازحد کاهش‌یافته است که حضور دی‌کاپریو در این منطقه به حیات آن کمک خواهد کرد.

مل گیبسون از دیگر چهره‌های مطرحی است که در سال 2005 با خرید جزیره‌ای آتش‌فشانی و سرسبزی بانام ماگو باقیمت 15 میلیون دلار از ژاپن این جزیره واقع در فیجی را به نام خود ثبت کرده است و البته اعلام کرده است قصد ساخت‌وساز و تغییری در آن را ندارد و می‌توان گفت این جزیره ازجمله جزایری است که انسان‌ها کمترین تغییر را در آن ایجاد کرده‌اند. نیکولاس کیج از دیگر چهرهای مطرحی است که با خرید جزیره‌ای کوچک در باهاماس به جمع مالکان هالیوودی جزایر پیوست البته او تنها فردی نیست که مجذوب زیبایی این جزایر شده است چراکه در دریای کارائیب جزایر کوچک و بزرگ زیادی وجود دارد که توسط همکارانش خریداری‌شده‌اند. جانی دپ ازجمله افرادی است که با بازی در فیلم «دزدان دریای کارائیب» ازجمله عاشقان این منطقه است و جزیره‌ی Little Halls Pond را باقیمت بیش از 3 میلیون دلار خریداری می‌کند و با سایر همکارانش همسایه می‌شود البته این ستاره هالیوود اخیراً در نزدیکی یونان نیز جزیره را برای اقامت خودش و خانواده‌اش باقیمت 6 میلیون دلار خریده است. ستاره‌های هالیوود برای برگزاری مراسم جشن‌ها و داشتن آرامش و امنیت به این جزایر زیبا و ساکت پناه می‌برند تا به‌دوراز چشم سایر افراد جامعه و هیاهوهای دنیای بیرون زندگی پر آرامشی را تجربه کنند.

امکانات

بسیاری از جزیره‌هایی که موردتوجه میلیونرهای معروف قرار می‌گیرند بکر و دست‌نخورده هستند و هیچ امکانات زیر بنایی در آن‌ها وجود نداشته است و این سرمایه‌گذاران با هزینه‌های سرسام‌آور آب شرب و برق موردنیاز را از راه‌های مختلف در اختیار ساکنان این جزیره‌ها می‌گذارند، استفاده از پنل های خورشیدی، مولدهای تولید برق و آب‌شیرین‌کن‌های گران‌قیمت ازجمله تجهیزاتی هستند که مقدمات ایجاد رفاه را فراهم می‌کنند. استخرهای خانه‌های مجلل و پای‌کوبی‌های شبانه نیاز به منابع زیاد آب و برق دارد که یکی از چالش‌های مهم در جزیره‌های کوچک است. این جزیره‌ها در برخی موارد دارای محل فرود بالگرد، اسکله‌ها برای قایق‌های تفریحی و هواپیماهای دریایی هستند که حمل‌ونقل افراد را ممکن می‌کنند. در رابطه با جزیره‌هایی که خصوصی نیستند و افراد عادی می‌توانند با هزینه‌های کمتری اقامت لوکس داشته باشند امکانات متعددی برای تعداد بیشتری از افراد فراهم‌شده است. ورزش‌های آبی، غواصی در کنار وال‌ها، اسنورکلینگ، ماهی­گیری، شنا در استخرهای زیبا، باشگاه‌های شبانه و رستوران‌های دریایی ازجمله خدماتی است که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. مهم‌ترین جاذبه گردشگری در چنین جزایری سواحل زیبا و در دسترس بودن انواع مختلف خدمات رفاهی است تا افراد بتوانند لحظات نابی را در این مناطق در دفترچه خاطراتشان به یادگار ثبت کنند.

منبع: مجله میکا مال

نویسنده: سعید ضروری

آخرین مطالب

Skip to content