جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قمار مرگ روی حیوانات

جنگ حیوانات

قمار مرگ روی حیوانات

جنگ میان حیوانات ازجمله تفریحات خونینی است که تاریخچه پر قدمتی دارد. در این رقابت‌ها حیواناتی مانند سگ و خروس با هدف شرکت در جنگ‌های خونین تربیت می‌شوند که ابعاد مختلفی دارد. این اتفاق‌های غیر قانونی عموما در خفا و دور از چشم ماموران و طرفداران حقوق حیوانات انجام می‌شود.

آنچه در این ارتباط اهمیت دارد این که علاوه بر لحظات جنگ‌های خونین، روند تربیت این حیوانات نیز بسیار سخت و ظالمانه است. آماده شدن این سگ‌ها و خروس‌ها طی اقدامات و فرآیند ویژه و مخصوص است. رژیم‌های غذایی خاص، تمرینات سنگین و داروهای استروئیدی از جمله مواردی است که باعث می‌شود این حیوانات برای کشتن رقیب به آمادگی لازم برسند.

در این جنگ‌ها معمولا یک طرف ماجرا کشته می‌شود. کودکان نیز از تماشاگران این نبرد‌ها هستند. موازی با این اقدام ظالمانه، معمولا حواشی غیرقانونی دیگر مانند قمار، خرید و فروش مواد مخدر و تجارت اسلحه را نیز همراه خود دارد.

در برخی نقاط دنیا، این جنگ‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد و همچنان قانونی است. در تایلند، پرو و مکزیک جنگ خروس‌ها قانونی است و در محافل رسمی، انسان‌ها به تماشای جنگ خونین میان حیوانات می‌نشینند. در برخی موارد جنگ میان انسان و حیوان اتفاق می‌افتد و دراین حالت حیوانات در معرض خشونت و مرگ قرار می‌گیرند؛ مانند آنچه در اسپانیا علیه گاو‌ها اتفاق می‌افتد که تداوم این اتفاق با وجود نهادهای زیاد حقوق حیوانات عجیب به نظر می‌رسد.

در جنگ میان حیوانات، آنها بر اساس آموزش‌ها و شرایط هورمونی خاصی که دارند با جنگیدن برای زندگی، شرایط تفریح تماشاچیان را فراهم می‌کنند. این جنگ‌ها در برخی موارد توسط مجله‌هایی زیرزمینی پوشش خبری داده می‌شود و جریان‌های زیرزمینی و باند‌های این تفریح خونین با وجود قوانین و مقرارت سفت و سخت همچنان وجود دارند، اما نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته‌اند. حیواناتی که در این جنگ‌ها حاضر می‌شوند عموما بر اساس شدت جراحت کشته می‌شوند یا با مشکلات مختلف و جراحت‌های عمیق زیادی زندگی سختی خواهند داشت.

جنگ برای قلمرو یا جفتگیری رفتاری طبیعی در حیوانات است که در طبیعت کمتر منجر به مرگ می‌شود اما این رفتار غریزی در حیوانات با استفاده از روش‌های مختلف شدت بیشتری پیدا می‌کند و کشنده می‌شود.

اعداد شرم‌آور

پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون حیوان در سال به نوعی دچار خشونت و در جریان آن کشته می‌شوند. درآمریکا با وجود غیرقانونی بودن این رقابت‌ها هر ساله بیش از 40 هزار نفر به نوعی درگیر جنگ میان سگ‌ها هستند و صدها هزار دلار پول رد و بدل می‌شود. بر اساس قوانین برخی کشورها، در صورت گزارش جنگ میان حیوانات یا معرفی افرادی که در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند افراد تا 2500 دلار پاداش دریافت می‌کنند. جنگ‌هایی از این قبیل در مناطق فقیرنشین بیشتر از سایر مناطق اتفاق می‌افتد.

راهکار‌های موثر

در بسیاری از کشورها نیز قوانین مشخصی برای مبارزه با نبرد میان حیوانات وجود دارد که در سطح ملی و ایالتی اجرا می‌شود؛ ازجمله فعالیت‌های مهمی که برای محدود کردن این کشت و کشتار حیوانات انجام شده وضع قوانین مشخص و بازدارنده است. در کنار قوانین بازدارنده، فعالیت‌های انجمن‌ها و وبسایت‌های متعدد در جهت آگاهی بخشی در این زمینه باعث شده افراد فعال در این تجارت و تفریح راحت‌تر شناسایی شوند. ایجاد انواع مختلف کمپین در ارتباط با ترویج مبارزه با این تفریحات خشن تاثیر بسزایی در جلوگیری از ترویج خشونت در جامعه دارد. در نظر گرفتن جریمه‌های مالی، حبس و همچنین پاداش برای معرفی افراد فعال در این زمینه در برخی کشورها از جمله مواردی است که برای مبارزه با حیوان‌آزاری خونین در نظر گرفته شده است.

منبع: www. humanesociety. org

مترجم: سعید ضروری

جام‌جم

آخرین مطالب

Skip to content