جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اپلیکیشن های خلاق برای خرید

 اپلیکیشن های خلاق برای خرید

بر اساس آمارهای جهانی[1] به‌طور میانگین 51 درصد از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند و همچنین تعداد تلفن‌های هوشمند دنیا 8/2 میلیارد دستگاه تخمین زده می شود. نفوذ اینترنت ایده پردازان و طراحان اپلیکیشن ها را بر آن داشته است که از این پتانسیل بالا در جهت فروش بیشتر کالا و خدمات استفاده کنند. اپلیکیشن های خرید توانسته‌اند تحول ملموس در فروش و ارتباط با مشتری ایجاد کنند. این اپلیکیشن ها با استفاده از روش‌های خلاق که بر اساس نیاز کاربران طراحی می‌شوند. مراکز خرید بزرگ و مال‌ها همواره به دنبال ایده‌های خلاقانه در جهت افزایش فروش و ایجاد رضایت بیشتر در مشتری‌ها هستند. اپلیکیشن ها بر اساس الگوهای خرید و یا تماشای کالاهای مختلف به سلیقه کاربر پی می‌برند و با نمایش کالاهای موردعلاقه کاربر آن‌ها را با محصولات جدید و تخفیف‌های اعمال‌شده آگاه می‌کنند. در ادامه با برخی از اپلیکیشن ها و وب سایت های معروف دنیا برای خرید آشنا خواهید شد.

آمازون

در میان تعداد بیشمار اپلیکیشن های خرید، آمازون به‌عنوان یک ابر مال اینترنتی یکه تاز است و با اتکا به وب‌سایت مشهور آمازون خدمات خود را به میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا عرضه می‌کند. آمازون به‌عنوان یک ابر فروشگاه اینترنتی در سال 1994 فعالیت خود را با فروش کتاب آغاز کرد و سپس وارد خرید و فروش سایر اقلام شد و در حال حاضر از طریق اپلیکیشن و وب سایت ارتباط نزدیک‌تری با مشتریانش برقرار کرده است. هیچ فهرستی از برنامه‌های موبایلی در حوزه خرید بر خط بدون اشاره به آمازون کامل نیست. با استفاده از اپلیکیشن آمازون هر آن چیزی که برای زندگی نیاز دارید در دسترس است و تمام برندهای فعال دنیا محصولات خود را در این برنامه عرضه کرده‌اند. این برنامه کاربر دوست است و هر چیزی را که اراده خریدش را داشته باشید به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد. امکان پیگیری مرسوله و آگاهی از مکان دقیق آن در این اپلیکیشن لحاظ شده است. اپلییکیشن آمازون با تکیه بر شهرت و اعتبار وب‌سایتش توانست در مدت کوتاهی در تلفن‌های هوشمند رخنه کند.  

ای بی ebay

شرکت ای بی در سال 1995 توسط یک ایرانی‌تبار متولد فرانسه راه‌اندازی شد و مانند سایر وب‌سایت‌های فروش در دنیا اپلیکیشینی با همین نام را برای استفاده در تلفن‌های هوشمند معرفی کرد. مدل تجاری‌ ای بی کالاهای مصرف‌کننده به مصرف‌کننده و بنگاه به مصرف‌کننده است و البته بیشتر به خاطر ارائه خدمات مصرف‌کننده به مصرف‌کننده معروف شده است. امکانات وب‌سایت در اپلیکیشن هم وجود دارد و البته به دلیل دسترسی راحت‌تر با تلفن همراه افراد ترجیح می‌دهند از طریق اپلیکیشن مزایده‌ها و قیمت‌های پیشنهادی خود را در دسترس داشته باشند.

فست مال (Fast Mall)

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های خرید در دنیا «فست مال» است که با ویژگی‌های منحصربه‌فردش مورد استفاده هزاران کاربر قرار گرفته است. با استفاده از این برنامه کاربران می‌توانند نزدیک‌ترین مرکز خرید را نسبت به موقعیت مکانی خود بدون استفاده از وای فای (WiFi) و جی‌پی‌اس (GPS) پیدا کنند. این برنامه با کمک نقشه‌ای تعاملی می‌تواند اطلاعات مفیدی در رابطه با فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سرویس‌های بهداشتی موجود در اطراف موقعیت کاربر را در اختیارش قرار دهد. یادآوری محل پارک خودرو، امکان درج نظر در رابطه باتجربه کاربر در استفاده از یک مرکز تجاری یا مرکز خرید از دیگر امکانات این برنامه محبوب است. نکته قابل‌توجه در رابطه با این برنامه ‌این است که در صورت نیاز به ویلچر یا کالسکه بچه این موارد در کمترین زمان پس از درخواست در دسترس قرار می گیرد.

سایمون

داشتن تجربه‌ای فراموش نشدنی از خرید یکی از شعارهای برنامه سایمون است. برنامه‌ای جامع که کاربر علاوه بر دریافت خبرهای داغ و مرتبط، هر آنچه که مشتری در رابطه با خرید نیاز داشته باشد را به‌آسانی در اختیارش قرار می‌دهد. اطلاع‌رسانی در رابطه با تخفیف‌های هیجان‌انگیز، رویدادها و اتفاق‌ها در مراکز خرید، در اختیار قرار دادن کوپن‌ها و کارت‌های هدیه، مسیریابی، مشخص کردن ساعت‌های کاری مراکز مختلف، وضعیت هوا، اطلاعات و نحوه تماس با مراکز تجاری از دیگر امکانات این برنامه پرطرفدار است. کاربرها همچنین این امکان را دارند که با صفحات شبکه‌های اجتماعی مراکز خرید آشنا شوند و نظرات و بازخوردهای خود را ثبت کنند. ثبت نظرات درون برنامه‌ای از دیگر ویژگی‌هایی است که یک کاربر می‌تواند سریع‌تر باتجربه‌های سایر افراد بدون صرف زمان برای پیدا کردن نظرات در شبکه‌های اجتماعی آشنا شود.

Like to know it

تبلیغات از طریق افراد مشهور یکی از روش‌های متداول برای فروش و معرفی لباس‌ها و کالاها است. بسیاری از افراد دوست دارند بدانند از کجا و چگونه می‌توان لباس‌های بازیگران و افراد مشهور را خریداری کنند. اپلیکیشن Like to know it این کار را به‌صورت خلاقانه‌ای حل کرده است. فقط کافی است از روی عکس مورد نظر اسکرین شات بگیرید تا تمام اجناسی که در تصویر دیده می‌شوند مانند شلوار، کفش، کت، ساعت و غیره  توسط این برنامه با لینک خرید و سفارش در اختیار شما قرار می‌گیرد. بر روی عکس فرد مشهور یک علامت قلب کوچکی وجود داد و همچنین در توضیحات عکس هم هشتک‌های موردنظر اپلیکیشن وارد شده است. اپلیکیشن عکس را بررسی و به‌سرعت لینک خرید تمام اجناسی که توسط فرد پوشیده شده است را برای شما همراه با قیمت و سایر شرایط لیست می‌کند. با این کار افراد بدون صرف وقت با محصولات موردنظر آشنا می‌شوند و می‌توانند خریدی هیجان‌انگیز را تجربه کنند.

ویش (Wish)

پیدا کردن اجناس که به دلایل مختلف با تخفیف‌های هیجان‌انگیز فروخته می‌شوند کار چندان راحتی نیست. اپلیکیشن ویش این امکان را فراهم کرده است که فقط اجناسی در آن فروخته شوند که شامل 60 تا 90 درصد تخفیف هستند. با هر خرید می‌توانید امتیاز کسب کرده و امتیازها را تبدیل به کوپن‌های خرید کنید. می‌توانید کالاهای بی‌کیفیت را تشخیص داده و بر اساس سلیقه و نیازهای خود کالاهای تخفیف دارد را مشاهده و خرید کنید. این برنامه علاوه بر نسخه‌های اندروید و ای او اس (ios) نسخه دستکاپ هم دارد که می‌توان بر روی انواع کامپیوتر نصب کرد. هزینه حمل نقل جنس خریداری‌شده کاملاً متفاوت است و ممکن است به 10 دلار هم برسد. در میان اپلیکیشن هایی که کار مشابهی انجام می‌دهند ویش از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

کریگزلیست (Craigslist)

اینترنت بستری را فراهم کرده است که در آن هر نوع فعالیتی را می توان انجام داد و کالا و خدمات زیاد از این طریق به میلیون ها مشتری ارائه می شود. وب سایت کریگزلیست از جمله وب سایت معروف و قدیمی است که توانسته با در نظر گرفتن خلاء های موجود در فضای مجازی کسب و کاری پویا و کاربردی را ایجاد کند. در این وب سایت افراد بر اساس منطقه ای که در آن زندگی می کنند آگهی های استخدام و انواع خدمات را در دسترس دارند. کریگزلیست از سال 2000 فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر بیش از 50 کشور دنیا را تحت پوشش قرار می دهد. وب سایت بر اساس ای پی کاربر کالاها و آگهی های آن منطقه یا کشور را به نمایش می گذارد. قدمت و تاریخچه فعالیت این وب سایت باعث شده است کاربرها و مشتری ها بتوانند به آن اعتماد کنند.

قابلیت‌هایی که شما را شگفت‌زده می‌کند

برخی قابلیت‌ها در اپلیکیشن ها این امکان را فراهم کرده‌اند که تجربه متفاوتی از خرید را برای کاربران خود ایجاد کنند. معمولاً افراد وقت زیادی را در فضای بزرگ مال‌ها برای پیدا کردن یک فروشگاه اختصاص می‌دهند و سردرگم می‌شوند. برای مثال ایجاد نقشه خرید به مشتری‌ها کمک می کند زمانی که به مراکز خرید مراجعه می کنند بدون اتلاف وقت بدانند در هر طبقه به سراغ کدام فروشگاه بروند و از قبل خریدهای خود را برنامه‌ریزی کنند. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد که در میان تعداد زیاد فروشگاه‌ها به سراغ فروشنده‌ای بروند که کالا یا اجناس موردنظرش را عرضه کرده است. دریافت پیام‌های خوش‌آمد گویی و دعوت به بازدید از مال در هنگامی که از نزدیکی آن عبور می‌کنید می‌تواند شما را به مراجعه به مال تشویق و از وجود تخفیف‌های موجود با خبر کند. چنین ارتباط تعاملی برای افرادی که عادت به خرید از مال‌ها را دارند بسیار مفید و هیجان‌انگیز است.

نویسنده: سعید ضروری

فصلنامه میکامال کیش


[1] Internet World Stats 2019

آخرین مطالب

Skip to content