جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دور دنیا با عجیب‌ترین وسایل

سفر به دور دنیا

دور دنیا با عجیب‌ترین وسایل +عکس

سفر به دور دنیا یکی از آرزوهایی است که خیلی‌ها دست یافتن به آن را بسیار دور از ذهن می‌دانند.
تصویر دور دنیا با عجیب‌ترین وسایل +عکس

در همین حال برخی افراد پیدا می‌شوند که همین آرزو را با وسایل عجیبی محقق کرده و طوری به دور دنیا سفر می‌کنند که در نوع خود قابل‌توجه است.

سفر به دور دنیا روی یک چرخ

اد پرات، ماجراجوی انگلستانی است که با استفاده از وسیله‌ای تک‌چرخ در حال سفر به دور دنیاست. او در این سفر قرار است با طی کردن بیش از 18000 مایل (حدودا 29 هزار کیلومتر) از بسیاری از کشورهای دنیا عبور کند و رکوردی جهانی را به نام خود ثبت کند.

در حال حاضر او با عبور از کشورهای اروپای غربی، مرکزی و اروپای شرقی و آسیا وارد استرالیا شده و تا به اینجا نیمی از مسیر را طی کرده است. اد پرات در سفرهایش از مناطق بکر و شهرهای پرجمعیت دیدن می‌کند.

او در حال حاضر تنها انسانی است که با وسیله‌ای یک چرخ سفری به دور دنیا را برنامه‌ریزی کرده است و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این سفر دو سال طول خواهد کشید.

تمام تجهیزات سفرش به‌طور اختصاصی طراحی و ساخته‌ شده‌اند تا هم جای کمی اشغال کنند و هم مناسب وسیله سفرش باشند.

این وسیله تک‌چرخ به کمک پدال حرکت می‌کند و او در هر روز بیش از 50 کیلومتر را طی می‌کند. اد پرات در وبسایت رسمی‌اش موقعیتش را منتشر می‌کند و اطلاعات زیادی در رابطه با سفرهایش به اشتراک می‌گذارد.

سفر به دور دنیا با ویلچر

ریک هنسن ازجمله قهرمانان پارالمپیک است که بیشترین شهرتش را به خاطر سفر به دور دنیا با ویلچر کسب کرده است. او در سن 15 سالگی در تصادف جاده‌ای دچار معلولیت ضایعه نخاعی می‌شود و برای حرکت کردن از ویلچر استفاده می‌کند.

ریک ازجمله افرادی است که سفرش به دور دنیا را در سال 1985 آغاز می‌کند و نشان می‌دهد با ویلچر هم می‌توان به دور دنیا سفر کرد و از سفر هم لذت برد.

او در این سفر با چالش‌های بسیاری ازجمله نامناسب بودن هتل‌ها و محل‌های اقامت مواجه می‌شود، اما این موانع نمی‌تواند مانع راه او شود و پس از او افراد زیادی سفر با ویلچر به دور دنیا را با موفقیت به پایان رسانده‌اند. در این سفر او بیش از 40 هزار کیلومتر را با ویلچر دستی طی می‌کند.

ویلچر و تجهیزات سفرش هم‌اکنون در موزه BC Sports Hall of Fame نگهداری می‌شود. ریک توانسته است بیش از 26 میلیون دلار برای کمک به درمان ضایعه نخاعی از طریق کمک‌های مردم جمع‌آوری و در اختیار محققان قرار دهد. فیلم قلب اژدها بر اساس سفری که او به دور دنیا انجام داده است ساخته شد و در طول 20 سال گذشته الهام‌بخش بسیاری از افراد دارای معلولیت بوده است.

سفر با اسکیت بورد

جاناتان مهرینگ در خانواده‌ای سفردوست به دنیا می‌آید و از همان دوران کودکی با خودرو همراه با خانواده‌اش سفرهای زیادی می‌رود. یک تصویر زندگی جاناتان را تغییر می‌دهد و با دیدن افرادی که در زیر برج ایفل با اسکیت بورد حرکت می‌کنند او را به این نتیجه رساند که از نیوجرسی به سفر برود و با اسکیت بورد سفر کند.

او مانند آنهایی که با دوچرخه یا پیاده سفر می‌کنند پا به جاده می‌گذارد و با همان کوله‌پشتی‌ها و لوازم ضروری راهی بیش از 30 کشور دنیا می‌شود. جاناتان تصاویری که در طول سفرش گرفته است را در کتابی 300 صفحه‌ای به چاپ رسانده است. انجام حرکات نمایشی با اسکیت بورد یکی از فعالیت‌های او در طول سفر است که در نقاط مختلف دنیا موفق به انجامش می‌شود.

سفر خانوادگی با لندرور

خانواده جلینکسی با داشتن پنج عضو دست به کاری عجیب می‌زنند و با خودروی لندرور دیفندر به دور دنیا سفر می‌کنند. ایگور و راشر زوج فرانسوی هستند که در سال 2009 منزل خود را با سه فرزند ترک می‌کنند و دست به ماجراجویی عجیبی در دور دنیا می‌زنند.

این خانواده به مدت 21 ماه به سفری سخت، اما لذتبخش می‌روند و نشان می‌دهند که با داشتن فرزند هم می‌توان به دور دنیا سفر کرد. لندرور دیفندر 110 یکی از خودروهای ساده‌ای است که قیمت چندانی ندارد، اما قابلیت‌های مهمی دارد که در این سفر برای این خانواده مفید واقع می‌شود.

فضا و قدرت کافی برای عبور از مناطق مختلف از قابلیت‌های مهم این خودروست و همچنان در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین در صورت خراب شدن، لوازم مورد نیازش نایاب نبوده است. برای این‌که خودرو توانایی سفر طولانی‌مدت پیدا کند تغییراتی در آن ایجاد می‌شود و گنجایش باک بنزین آن به 170 لیتر می‌رسد و روی سقف هم دو چادر سقفی نصب می‌شود تا در مناطق دورافتاده جهت خواب مورداستفاده قرار بگیرد.

این خانواده در برخی مناطق از خودرو پیاده شده و با وسایل دیگری سفر می‌کنند و مجدد به سراغ خودروی خود می‌روند و مسیر را ادامه می‌دهند.

سعید ضروری – روزنامه نگار

ضمیمه چمدان جام جم

آخرین مطالب

Skip to content